Besök från Himlen

Jag fick besök från ljuset för ett par veckor sedan. Det började med att jag stod och bakade pepparkakor. Under hela den tiden funderade jag mycket på min älskade Farmor som är den största förebilden jag har i denna värld. Hon bakade alltid när hon levde och jag kunde nu riktigt höra hur hon skrattade åt min teknik. Därför började jag småprata med henne utan att veta om hon var där eller inte. Jag ursäktade min dåliga kunnighet i köket och fnissade åt mig själv. 

När jag sedan var färdig med baket gick jag och satte mig i soffan för att ta det lite lugnt. Då plötsligt, från ingenstans, överöstes jag av känslor som bevisade att jag inte var ensam i rummet. Jag kände tydligt hur någon stod intill mig. Energierna var så starka att det lika gärna hade kunnat stå en fysisk människa hos mig.
Energierna stannade länge och det kändes som att de omfamnade mig. Jag kände dessutom igen dem. Jag visste att de kom från någon jag mött. Jag förstod att det måste vara Farmor eftersom jag i stort sett hade kallat på henne när jag bakade.
Jag njöt av hennes närhet där jag satt och jag pratade med henne om livet. Hon lyssnade, det kände jag. Jag sa också till henne att jag kanske inte hör om hon försöker prata med mig men att jag tydligt kände hennes kärlek och det var nog så underbart. Hennes energier sa att allt ordnar sig.
Hon stannade hos mig tills jag kände mig redo att göra annat. Det var bara så skönt att att ha henne nära igen. Hon gick bort i våras och sen dess har jag inte känt av henne. Förutom när hon besökte mig i en dröm då. En av de vackraste och samtidigt sorgligaste drömmar jag någonsin haft. Jag ska berätta om den sen...

Tack, Farmor, för att du finns med oss alla än! Tack för att du följer våra liv från himlen och för att du hälsar på ibland och låter oss känna dig. De som inte kan känna dig får helt enkelt lita på att du är där för jag vet att du är det. Du spenderade hela ditt liv åt att finnas där för oss. Det klart att du fortsätter med det från himlen nu med.
Jag älskar Dig, Farmor! God Jul! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0