Jag är ett verktyg, inget annat

Här sitter jag och funderar... Min syster läser "Väck din inre healer" av Eric Pearl. Han skriver och säger att man ska sluta tänka när man healar. Man ska inte ha några mål, t.ex. att man ska bota något särskilt, för andevärlden fixar det själva. De gör det som ska göras och inte det som vi tycker ska göras. Man ska heller inte visualisera en massa energi och så. Man ska helt enkelt låta dem där uppe arbeta och bara stå där som ett verktyg utan tankar och mål.
Detta tycker jag låter väldigt vettigt. Jag ska nu testa detta på alla som jag länkar healing till och se skillnaden mot innan. När man visualiserar, som jag har gjort, så kommer energi med men det blir, enligt Pearl, tusen ggr starkare om man inte gör något alls. Man är bara sugröret i milkshaken, som han säger. ;)

Jag kom förut att tänka på den där kvällen när jag fick healing av min guide. Då gjorde jag ingenting alls själv. Jag visualiserade inte, jag hade inget mål, jag bara satt där och väntade. Det var antagligen därför healingen gick så fort och var så mycket starkare än när jag visualiserar själv. För jag gjorde ingenting själv den gången. Det var min guide som skötte allt. Det är vad det handlar om. Jag healar inte, det är Universum som gör det. Därför ska jag inte heller försöka tänka eller se saker framför mig, för jag gör ändå ingenting mer än att vara en länk. Genom tankar förhindrar jag bara deras arbete, så det får vara slut med det nu! Det kommer nog vara lite lurigt att släppa kontrollen men det är bara att öva.

Jag återkommer när jag testat denna metod!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0