Kurs i Healing 28 november 09

Dagens kurs i healing är nu avklarad. Vilken rolig dag! Ja, jag var ju skitnervös först eftersom jag minsann tänkte använda Reconnection-metoden och jag visste inte alls hur vår lärare skulle reagera på detta. I spirituell healing ska man hålla händerna PÅ klienten, medan man i Reconnective healing ska hålla dem ovanför. Jag finner att det går hundra gånger bättre för energin att färdas när jag håller händerna ovanför kroppen så därför vill jag göra så. Så ja, jag var nervös.

Först hade vi lite teori och fika och så. Sen mediterade vi och öppnade oss. Energierna var så starka och jag kände hur mitt huvud drogs bakåt. Jag var rädd att jag skulle börja prata i tungor där ett tag, men jag stod emot minsann! Men det var härligt att kunna slappna av ordentligt utan att känna sig nervös inför healingen.

Sen var det då dags. Först ut att heala var bland annat jag och utan att säga något så satte jag händerna en bit ifrån Maries kropp. Det var alltså henne jag sände vidare healingenergi till först. Läraren sa ingenting men jag kände nog hur hon bevakade mig.
Sen skulle jag öva på en annan person och gjorde samma grej där. En stund in i healingen kom läraren fram till mig: "Emelie, känner du att du vill hålla händerna sådär?" Jag blev skitnervös. "Jaa, det känns bäst", sa jag iaf och försökte låta lite säker på mig själv. "Okej, då ska jag inte hindra dig". Puh! Jag körde på och jag skämdes. Jag kände mig som en förbrytare i ärlighetens namn! Jag svek min lärare! Men sen, när jag var färdig med den personen kom hon fram igen. "Du har utvecklats så mycket sen sist, Emelie! Du ska heala precis sådär! Mest energi kommer från ditt hjärta och du har jättebra kontakt med din guide som du verkligen låter leda dig!" Jag andades ut ordentligt! Fasen vad skönt att hon tog det så bra!! Och jag blev jätte glad och tacksam för den feedbacken. Jag visste nämligen inte hur jag skulle kunna gå den här kursen och utöva reconnective healing samtidigt. Det är ju faktiskt inte det vi lär oss. Men nu är det alltså så att jag kan göra både och! Lovely!!!

Jag fick en massa beröm idag och det var roligt. Dock försöker jag låta bli att mata egot med det. Jag måste hålla fötterna på jorden. Därför tackar jag min guide som vägleder mig så bra och jag tackar mig själv som låter mig vägledas.

Det var mycket att ta in idag så jag minns inte så mycket just nu. Men det var en riktigt rolig dag iaf och jag ser fram emot morgondagen. Då ska jag nämligen eventuellt få reda på en sak... Jag tror mig nämligen ha fått veta min guides namn men jag är inte alls säker. Därför ska vår lärare försöka ta emot hans namn under meditationen imorn så ska vi se om jag har fått rätt. Åh, så spännande! Hoppas att det är hans namn jag har fått! :D

I nästa inlägg ska jag berätta om en annan spännande grej från dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0