En timme till frid

Igår tog jag mig tid att sitta ner för en hel timmes meditation. Att sitta så pass länge hade jag nog aldrig haft tålamod till om jag inte hade haft en skiva med instruktioner på. Tänk vad mycket enklare det kan bli om man bara får lyssna på instruktioner! Fast inte varje gång förstås. Det är helt otroligt att bara sitta och lyssna på tystnaden med.
Det var iaf otroligt skönt! Igår ägnade tid åt att rena mig själv från allt gammalt och att fyllas på nytt av kärlekens energi. Låter det flummigt? Det är det inte. Det är skönt! Jag gick som på moln resten av dagen. Kroppen varvar ner enormt och man riktigt andas genom friden. Underbart! Så börja meditera!! Det är ett av de enklaste sätten till att få en nystart, både fysiskt, mentalt, andligt och själsligt.

Det är viktigt att vi alla hittar ett eller flera meditations-sätt som passar oss själva. Det som får mig att rensa huvudet från tankar kanske inte fungerar för alla andra. Man får testa sig fram helt enkelt. Jag har redan givit er ett par exempel på hur man kan meditera och det kommer fler alternativ. Allt hittar ni i kategorin "Meditation".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0