Vackra höst!

Jag älskar hösten! Det har jag inte alltid gjort men nu gör jag det. Den är underbar! Mörkret faller och man är inte lika mycket på språng som på sommaren. Detta gör att man får mer tid åt att lyssna inåt än vad man haft tidigare.
På hösten dör allting och jorden renar sig från allt gammalt. Den läker för att kunna få en nystart och leva vidare i evighet. När jorden renas så renas vi med den. Det är nog därför som så många känner sig lite nere under hösten. Då kommer allt som man inte tagit itu med upp, så man får en ny chans att förlåta sig själv och andra. Det är att renas. Man läker och går vidare. Sedan jag insåg hur viktigt det är med självläkning har jag älskat hösten. Just därför att den där läkningen nästan kommer automatiskt då, om man bara tar chansen.

När hösten och vinterns rening är avklarad kommer våren; nystarten. Då föds jorden på nytt och vi föds på nytt med den. Det är därför vi alla känner hur vi riktigt fylls av liv när snön försvinner och träden börjar knoppa sig igen. Vi har genomgått vår rening och kan nu börja fylla på med en massa nytt och vackert i våra liv.
Naturens gång ger oss såna otroliga möjligheter. Hur jorden fungerar är knappast någon slump. Det är uttänkt i minsta detalj. Vilken otrolig värld vi lever i egentligen!


Tog denna bild när jag var vid kyrkogården för ett par veckor sen.
Jag blev så glad av att se löven på marken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0