En tur på hästryggen

Nu är jag hemma från ett redigt ridpass med Johanna (skötare till hästen) som instruktör. Idag var jag inte helt hundra kände jag. Fick liksom inte ordning på skänklarna. Anledningen? Jag har inga regäla benmuskler! Så de får jag nog ta och jobba upp. Men kämpat har jag minsann gjort och kul var det! Hästen jag rider är väldigt duktig så bara jag får ordning på mina ben så kommer det gå skitbra!

När vi var framme vid stallet kom Johanna på att hon hade glömt hjälmen som jag skulle låna för dagen hemma. Johanna frågade om jag skulle rida ändå. Egentligen ska man självklart INTE rida utan hjälm, men jag ville ju så gärna rida denna dag. Därför kom jag på den ultimata lösningen på problemet: Jag sitter helt enkelt kvar på hästen! Så fick det bli! Tror man att man klarar något så gör man det. Och jag var övertygad om att jag skulle sitta stabilt under hela passet, vilket jag också gjorde. Balansen satt där den skulle helt enkelt, trots att hästen snubblade runt mest hela tiden. Det är jag minsann tacksam för :)

Nu sitter jag i soffan med ridkläder på. Jag kom på att man får göra det när man bor själv. Även om jag inte vill ha massa hästlukt i lägenheten så gjorde jag det bara för att jag kan.


Bild från i somras. Annelies häst.


Kommentarer
Postat av: Michelle

Gud va snygg den blev! :D

2009-09-14 @ 18:44:35
URL: http://milleey.blogg.se/
Postat av: Emmi

Tack Micha! :D

2009-09-14 @ 19:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0