Hur man renar sina saker

Jag har tidigare lagt in ett inlägg om "energistädning", alltså hur man gör när man ska rena sitt hem från gamla energier. Det inlägget hittar ni i kategorin "healing".
Nu ska vi även lära oss hur man kan rena sina saker.

Jag handlar ibland på Second Hand eftersom jag gillar lite äldre saker, men när jag tar hem dem så är jag noga med rengöringen. Man vill inte släpa med sig någon annans energier hem och från en sån butik är risken stor att man gör just det. För att rena det jag köper hem så diskar jag de saker som man kan diska. Sen kör jag samma princip som man gör när man renar kristaller (se kategorin "Kristaller"), nämligen att hålla sakerna under rinnande kallt vatten och visualisera hur de renas. Man håller på tills man känner sig färdig (lita på känslan!!). Detta ger sakerna en riktig nystart. Avslutningsvis brukar jag även tända rökelse som jag sedan sprider runt om och i föremålet.

När det kommer till textil-saker så går de ju inte att diska. Istället ska det som går att tvätta i maskin tvättas direkt. Man ska även vädra dessa saker ordentligt tills de känns rena och friska igen. Även här kan man använda sig av rökelse runt sakerna.

Gå hela tiden på känslan och våga lita på den. När du känner att du gjort rent något så är det rent. Nu är det din tur att börja fylla föremålet med nya energier som bara är dina egna.

Snart kommer även ett inlägg om hur man renar sig själv! Det ni! :)



Har ni fler tips på rening eller allt annat med för den delen så skriv! Vi ska lära oss en massa nytt här! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0