Inre lugn och villkorslös kärlek

I dessa dagar övar jag mig på mitt inre lugn. Jag väljer hela tiden hur jag ska reagera på saker. Varje morgon väljer jag att idag är jag glad och lycklig, vilket jag också då är. Om något händer idag som jag kanske tappade tålamodet för igår så väljer jag att ta det med ro denna gång. Det är så enkelt att byta ut en negativ tanke mot en positiv. Det är skönt att kunna leva i lugnet och kanske tom le åt saker man annars skulle gå i taket för. Jag tränar att se saker från ett större perspektiv och om jag reagerar negativt på något frågar jag mig själv; "Är detta viktigt?" I nästan 100% av fallen så är svaret att nej, det är inte så viktigt att man ska bli upprörd för det. Med det svaret sagt kan man släppa det och ägna sin tid åt att tänka och göra något positivt istället.

Jag övar alltså tålamod. Jag har levt alla mina vuxna år med ett tålamod utan gränser (med vissa undantag naturligtvis :p), men det senaste året tappade jag det. Nu är jag back on track. Det är det som är så skönt. På ett ögonblick kan vi bli fridfulla själar, bara med tanken som verktyg.
Jag övar också på min kärlek. Jag väljer att se på mig själv och andra med kärlek. Även om man inte alltid kan förstå en annan människa så är det en enormt helande tanke att veta att vi alla är födda ur samma källa. Vi är alla själasyskon och därför kan vi älska varandra villkorslöst. Vi ska naturligtvis inte omge oss med människor som inte är bra för oss, men vi kan på avstånd acceptera dem för deras själars skull. Det är stort. Med den synen kan ingen beröra en på ett dåligt sätt.

Allt i vårt liv styr vi själva, bara med tanken. Förstår vi bara det så är vi kung över våra liv sen. Härligt!
Nog med flummerierna! ;)

Bless you! <3


Kommentarer
Postat av: Bella

Asså, guuuu va dålig uppdatering de är här elle!!!

2009-09-23 @ 20:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0