Kurs i medial utveckling -27 september

VILKEN DAG! VILKEN HELG!! Haha jag är hög på energi här! ;)

Denna dag var det som sagt mediumutveckling som gällde. Vi började med meditation och sen skulle vi länka till andevärlden. Jag fick besök av min vägledare. Här blev jag lite nervös så jag började tänka på annat. Då sa han (min vägledare alltså) till mig att vi bara skulle sitta tillsammans en stund, utan att försöka prata. Jag får ge det lite tid helt enkelt, så kommer det. Då kommer han guida mig i detta arbete :)
Under tiden vi alla satt i meditation och länkade kände jag hur det gick förbi någon framför mig. Ja, jag blev förstås irriterad för att folk inte satt still under meditationen! Dock visade det sig att alla hade suttit still och att fler hade känt av denne ande som sprungit runt oss. Han visste inte vem han skulle länka med först men avslutningsvis hamnade han hos Lena. Det var ju tur!

Senare skulle vi jobba intuitivt. Vi skulle välja ut en person i gruppen och sedan svara på frågor angående denna snabbt. Jag valde ut en av kvinnorna i gruppen och fick fram följande; känslan hon gav mig var lugn, jag fick månaden maj, ett namn som kom var Erik, siffran jag fick var 3 och jag såg en fotboll med henne. Sen skulle vi beskriva en person som hörde ihop med personen vi pratade med. Jag fick genast en tydlig bild av en man i 30-års åldern som verkade vara hennes son. Jag beskrev honom som glad, sprallig, ung i sinnet och snäll. Jag reagerade starkt på hans byxor och kom fram till att han inte bar jeans utan mjuka byxor. Även hans hår fastnade jag för och jag tyckte han verkade bli tunnhårig i tidig ålder. ALLT STÄMDE!!! Lite chokad jag blev! Kvinnan bekräftade att hon är lugn, månaden maj var hennes dotters namnsdag, Erik är hennes man, siffran 3 var en födelsedag och hon hade spelat fotboll själv under många år. Allt om hennes son stämde också. Han hade tom just börjat bli tunnhårig och han bar mjuka byxor jämt för han arbetar som konstnär. Det var otroligt tacksamt att få sån respons, kände jag! :)

Sista övningen var häftig. Vi fick välja ut några sidenband som vi sedan gav till någon annan i gruppen. Denne skulle då berätta om en bara utifrån banden. När det var dags för mig att läsa av en annan kvinna i gruppens band fick jag fram följande; hon är en känslosam person med mycket känslor som kan bubbla upp. Hon känner mycket kärlek för andra men har svårt att uttrycka det ibland. Jag fick även fram en tydlig bild av en större traumatisk händelse som hänt henne för länge sen. Denna händelse hade påverkat den här kvinnan till att bli den hon är idag. Här stämde allting också och jag blev överlycklig förstås! Den stora händelsen som hänt, berättade hon, var att hennes hus brann ner och hon var tvungen att bygga upp en helt ny identitet efter det. DET VAR COOLT!

Åh, vilken häftig dag! Vilken härlig helg! Jag har kommit till insikt om massor! Jag känner att jag litar på mig själv när det gäller healingen och jag kan det. Jag känner också att min intuitiva förmåga fungerar jättebra och jag litar även på den. Vad det gäller det mediala så behöver jag ta det lugnt och ha tålamod. Katarina (kursledaren) sa vad jag trodde, att min guide kommer börja prata med mig när det är dags. Tills dess är det bara att öva.

Nu har jag behörighet att heala i träningssyfte med! Vi har fått massor i hemläxa, så nu börjar det på allvar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0