Yoga

Jag är kräsen av mig när det kommer till träning. Det enda som egentligen fallit mig i smaken under åren är att rida. Men så i april detta år bestämde jag mig för att köpa en yoga-dvd. Jag hade hört innan att yoga går ut mycket på andning, balans och mental träning vilket säkert skulle passa mig. Så jag beställde hem en film med poweryoga.

Ja, så testade jag och det kändes jättebra redan från start. Grejen med yoga är att det är ansträngande på ett helt annat sätt än den träning man annars är van vid. I och med att man hela tiden fokuserar på andningen så blir det inte tungt rent mentalt. Man känner hela tiden att man kan ge mer och det blir liksom aldrig obekvämt. Ser man däremot på kroppens reaktioner så märker man hur musklerna verkligen får arbeta. Varenda del av kroppen skakar och svetten rinner men mentalt är man som sagt helt lugn. När man är färdig tror man knappt man har tränat, förrän träningsvärken kommer dagen efter då ;)

Så testa yoga! Det är verkligen en typ av meditation samtidigt som man får ut otroligt mycket fysisk träning med. Inom väldigt kort tid blir kroppen mycket starkare än innan, man blir smidigare och smidigare för varje pass, man är full av energi dagarna i ända, man för sig bättre, man får en rakare hållning och framför allt ändras kroppens uppbyggnad så det verkligen syns att man arbetar med den.

Jag ska vid ett senare tillfälle lägga ut lite bilder på olika yogaövningar så kan ni testa själva!


Smidighet, styrka och andning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0