Bra Les Brown!

"Religiösa människor är rädda för att hamna i helvetet. Spiritualistiska människor har redan varit där."
/Les Brown

Ja, detta är bland det smartaste och roligaste jag har hört! Les sa detta med ett skratt när han skulle förklara varför han ser sig själv som spiritualist. Jag tycker det är fint och intelligent sagt!

Min farmor var den absolut viktigaste personen för mig när hon levde. Hon var så vis och trygg på alla sätt. Det var bara en sak som gjorde mig lite sorgsen. Ibland drabbades hon av en oro om att inte få komma till himlen den dag som hon skulle lämna jorden. Hon var också rädd för att hennes nära och kära inte skulle komma dit efter livet. För mig har det alltid varit en självklarhet att vi alla hamnar i "himlen" (eller vad vi ska kalla det). Vi kommer alla att komma hem i livet efter livet. Jag har själv insett, och även hört från andra, att jorden är den "värsta" platsen man kan vara på. Och inte är väl den någe hemsk egentligen? Jag tycker jorden är vacker. Den är full av själar som lär sig. Och efter vår vandring här blir det bara bättre.
Vad det gäller farmor så vet jag att hon någonstans visste att alla hamnar i himlen efter döden. Hon sa det till och med ibland. Men det är inte lätt för en människa, som blivit intutad motsatsen hela livet, att övertygas fullt. Men nu vet hon och det gläder mig enormt. Nu är hon hemma tillsammans med alla sina kära. Troende som icke-troende. De vet alla sanningen nu och det är underbart! <3

Jag kallar mig inte för något särskilt. Förr kunde jag säga att jag var kristen för jag tror på att Jesus en gång gick på jorden. Nu kallar jag mig dock inte det längre för jag har insett att det är begränsande. Det finns så mycket mer att hämta i livet än bara en enda tro. Jag har alltid blandat den kristna tron med andra åskådningar men ändå kallat mig kristen. Det har jag slutat med nu för det är inte helt rätt att göra så. Jag tror på allt möjligt som känns naturligt för mig. Samtidigt är jag också skeptisk och öppen för förslag :)

Så nej, jag är inte religiös. Jag är inte rädd för helvetet för jag har redan varit där och upplevt det här på jorden och jag har redan lämnat det. Jag vet att det är jag som väljer var jag vill vara och därför är jag precis där jag ska vara. Det är inte mer komplicerat än så.

Jag är spiritualist och jag tror på godhet, välgång, hälsa, kärlek och lycka. Jag tror på mig och min kraft som uppstår när jag är förenad med Universum. Livet är gott på alla sätt. Både på jorden och i himlen. Det är faktiskt en god värld vi lever i. Så fort vi själva kan förstå det som sker i världen så inser vi att allt är gott. Har man varit i helvetet och vänt så vet man att helvetet fanns där av en god anledning. Vi lär oss, vi utvecklas och det gör oss lyckliga. :) 

Jag behöver inte slösa bort mina dagar på att vara rädd för med denna insikten är jag trygg varje sekund i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0